Shaping Corporate Culture

Shaping Corporate Culture
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For Sustainable Business Success, Originaltitel:Unternehmenskultur gestalten
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Artikel-Nr:
9783662653272
Veröffentl:
2023
Einband:
eBook
Seiten:
157
Autor:
Josef Herget
eBook Typ:
PDF
eBook Format:
Reflowable eBook
Kopierschutz:
Digital Watermark [Social-DRM]
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

Mit diesem Buch gestalten Sie Ihre Unternehmenskultur nachhaltigDas Unternehmen oder die Organisation, in der Sie arbeiten, besitzt zwar eine Unternehmenskultur, aber damit haben Sie sich bisher nicht auseinandergesetzt? Dann ist es an der Zeit, dies zu ndern. Schlielich ist die Organisationskultur ein wichtiges Element, das nachhaltig zu Ihrem Unternehmenserfolg beitragen kann. Das zeigt das Buch Unternehmenskultur gestalten"e;. Mit starkem Bezug zur Praxis schildert Josef Herget, wie Sie Unternehmenskultur zu einem Management-Instrument umfunktionieren. Dafr liefert er in diesem Buch zahlreiche Methoden und Anstze, mit denen Sie Ihre eigene Unternehmenskultur gestalten und diese letztendlich als Erfolgsfaktor in greren Organisationen implementieren. Verabschieden Sie sich von starren Strukturen und Vorstellungen, denn Unternehmenskultur bedeutet immer eines: Vernderung. Der Autor stellt klare Praxisbezge herDamit Sie mit diesem Buch in der Lage sind, Ihre eigene Unternehmenskultur zu gestalten, setzt Herget zunchst bei den Grundlagen an. Er bringt Ihnen Grundbegriffe und -konzepte nher, bevor es an konkrete Gestaltungsmglichkeiten geht: Ambidextrie - Unterschiedliche parallele Unternehmenskulturen nutzen Der CultureExcellence Prozess Die Entwicklung von Modellen Analyse und Diagnose der Unternehmenskultur Entwicklung der eigenen Strategie Implementierung steuern und messen Einblicke in die Praxis gibt Ihnen ein begleitendes Beispiel, das die einzelnen Gestaltungsphasen nachvollziehbar veranschaulicht. Best- Practices untersttzen Sie bei der Umsetzung. Dadurch ist das Buch Unternehmenskultur gestalten"e; ein inspirierendes Werk fr Fhrungskrfte, aber auch fr Berater im Bereich Unternehmensfhrung sowie fr Studenten aus den Bereichen Wirtschaftswissenschaft oder Betriebswirtschaftslehre.

Corporate culture is the most important and central success factor for sustainably successful organizations. If one understands corporate culture as a reality of life within companies which can be formed and developed, it becomes a key management tool. In practice, however, there is often a lack of concrete models, methods and approaches on how to directly change and shape the corporate culture. This is the aim of this practice-oriented book: After a brief introduction to the relevant terms and concepts of corporate culture, its importance for corporate success is elaborated. An integrated architecture model of corporate culture sets the framework for strategy, operational implementation and conscious, culture-compliant daily action. A six-phase process is then presented, which starts with the determination of the most important factors of the individual corporate culture, enables a maturity classification, presents possible methods and intervention options and outlines achange process via a roadmap with which a successful culture change can be monitored. An accompanying illustrative example clarifies the individual phases and demonstrates the possible implementation in one's own corporate practice. The importance of leadership and recommendations for the successful implementation of corporate culture projects round off the book.

This book is a translation of the original German edition Unternehmenskultur gestalten by Josef Herget published by Springer-Verlag GmbH Germany, part of Springer Nature in 2020. The translation was done with the help of artificial intelligence (machine translation by the service DeepL.com). A subsequent human revision was done primarily in terms of content, so that the book will read stylistically differently from a conventional translation.

1. corporate culture - the central success and shaping factor of management.- 2. corporate culture can be shaped and changed.- 3. the CultureExcellence process - proceed systematically and in a structured manner.- 4. model development: determine the central factors of the individual corporate culture.- 5. analysis and diagnosis - the audit concept as an instrument.- 6. strategy development - priorities and potentials.- 8. 6. corporate culture in the maturity model.- 7. strategy development - priorities and potentials.- 8. selecting methods and implementing them with roadmaps - using agile dynamics.- 9. implementation and controlling - shaping the change process.-10. do's and don'ts in projects.-11. leadership - the decisive factor for successful shaping.-12. living corporate culture and securing the future!.

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