Elastomere Friction

Elastomere Friction
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Theory, Experiment and Simulation
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Artikel-Nr:
9783642106569
Veröffentl:
2011
Seiten:
251
Autor:
Dieter Besdo
Gewicht:
519 g
Format:
235x155x35 mm
Serie:
51, Lecture Notes in Applied and Computational Mechanics
Sprache:
Englisch
Beschreibung:


Prof. Dr.-Ing. Peter Wriggers studierte Bauingenieur- und Vermessungswesen, promovierte 1980 an der Universität Hannover und habilitierte 1986 im FachMechanik. Er war GastprofessoranderUCBerkeley, USA,Professor fürMechanik an der TH Darmstadt und Direktor des Darmstädter Zentrums für Wissenschaftliches Rechnen. Seit 1998 ist er Professor für Baumechanik und NumerischeMechanik sowieDirektor des Zentrums für Computational Engineering Sciences an der Universität Hannover. Er ist Mitherausgeber von internationalen Journals und Editor-in-Chief der Zeitschrift Computational Mechanics .Prof. Dr.-Ing. habil. Bodo Heimann ist Hochschullehrer am Institut für Mechanik bzw. Regelungstechnik der Universität Hannover. Er ist weiterhin geschäftsführender Leiter des neugegründeten Mechatronik-Zentrums Hannover.
Modelling of Dry andWet Friction of Silica Filled Elastomers on Self-Affine Road Surfaces.- Micromechanics of Internal Friction of Filler Reinforced Elastomers.- Multi-Scale Approach for Frictional Contact of Elastomers on Rough Rigid Surfaces.- Thermal Effects and Dissipation in a Model of Rubber Phenomenology.- Finite Element Techniques for Rolling RubberWheels.- Simulation and Experimental Investigations of the Dynamic Interaction between Tyre Tread Block and Road.- Micro Texture Characterization and Prognosis of the Maximum Traction between Grosch Wheel and Asphalt Surfaces underWet Conditions.
Presents recent research in elastomere friction
Modelling of Dry andWet Friction of Silica Filled Elastomers on Self-Affine Road Surfaces.- Micromechanics of Internal Friction of Filler Reinforced Elastomers.- Multi-Scale Approach for Frictional Contact of Elastomers on Rough Rigid Surfaces.- Thermal Effects and Dissipation in a Model of Rubber Phenomenology.- Finite Element Techniques for Rolling RubberWheels.- Simulation and Experimental Investigations of the Dynamic Interaction between Tyre Tread Block and Road.- Micro Texture Characterization and Prognosis of the Maximum Traction between Grosch Wheel and Asphalt Surfaces underWet Conditions.

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