European Voices. Vol.3

European Voices. Vol.3
The Instrumentation and Instrumentalization of Sound. Local Multipart Music Practices in Europe. In commemoration of Gerlinde Haid
Besorgungstitel - wird vorgemerkt | Lieferzeit: Besorgungstitel - Lieferbar innerhalb von 10 Werktagen I

85,00 €*

Alle Preise inkl. MwSt. | Versandkostenfrei
Artikel-Nr:
9783205205135
Veröffentl:
2017
Seiten:
353
Autor:
Ardian Ahmedaja
Gewicht:
824 g
Format:
244x173x30 mm
Serie:
Band 025, Schriften zur Volksmusik
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

Ursula Hemetek ist Professorin für Ethnomusikologie, Leiterin des Instituts für Volksmusikforschung und Ethnomusikologie der mdw und seit 2017 Generalsekretärin des ICTM (International Council for Traditional Music).Prof. Mag. Walter Deutsch: Walter Deutsch ist Gründer und war von 1965 bis 1993 Leiter des Institutes für Volksmusikforschung an der Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. Walter Deutsch ist Autor und Herausgeber zahlreicher Werke, Schriften und Sendungen zur Volksmusik in Österreich. Zwischen 1992 - 1999 war Walter Deutsch Präsident des Österreichischen Volksliedwerkes. Als Herausgeber der vielbändigen Gesamtausgabe der Volksmusik in Österreich »Corpus Musicae Popularis Austriacae« führt er den 1904 festgelegten Gründungsauftrag des Österreichischen Volksliedwerkes weiter, der die Erforschung und Publizierung der traditionellen regionalen Musik Österreichs zum Inhalt hat. Als Komponist schuf er u.a. auch einige Werke, die in enger Tradition mit der Wiener Musik stehen.

The understanding of instrumentation in music literature has been closely connected for a longer period with instruments and their sound qualities and fusion possibilities. Views like those held by Igor Stravinsky, who considered instrumentation to be an inseparable part of musical composition, widen the perspective. Significantly, such a perspective is a matter of course in local practices. Multipart music practices are of particular interest in this context, because they enable us to discern the most diverse ways of creating a common sound and to recognize this process as a "founder" of social interactions, which is more than an accomplishment in which it would be a pleasure to take one's "part". The instrumentation and instrumentalization of sound thus become particularly important for research.

Local multipart music practices are based on the intentionally distinct and coordinated participa-tion of music makers in the performing act. Following the rules of interaction while promoting at the same time their personal goals, the protagonists share their own treasure trove of experiences and cultural affiliations and shape sounds and values. Such complex and dynamic processes are central to the investigations of instrumentation and instrumentalization of sound.
Local multipart music practices are based on the intentionally distinct and coordinated participa-tion of music makers in the performing act. Following the rules of interaction while promoting at the same time their personal goals, the protagonists share their own treasure trove of experiences and cultural affiliations and shape sounds and values. Such complex and dynamic processes are central to the investigations of instrumentation and instrumentalization of sound.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.