Integrated Music Education

Integrated Music Education
Der Artikel wird am Ende des Bestellprozesses zum Download zur Verfügung gestellt.
Challenges of Teaching and Teacher Training
 EPUB
Sofort lieferbar | Lieferzeit: Sofort lieferbar

65,57 €* EPUB

Artikel-Nr:
9783034335522
Veröffentl:
2018
Einband:
EPUB
Seiten:
418
Autor:
Zulauf Madeleine Zulauf
eBook Typ:
EPUB
eBook Format:
EPUB
Kopierschutz:
Adobe DRM [Hard-DRM]
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

Schools are generally oriented towards discipline-based programmes and therefore students often accumulate fragmented knowledge, disconnected from real life concerns. The eighteen contributors to this work suggest that music offers a highway to developing a more appropriate integrated education. They present a range of views on Integrated Music Education rooted in various cultural traditions, based on several interdisciplinary models and integrated arts curricula, inspired by psychological concepts and referenced to recent teaching experiments as well as original research.In this innovative book, the reader is invited to go beyond the dichotomy between 'education in music' and 'education through music', exploring the opportunities put forward by Integrated Music Education thanks to a constant movement from the theoretical roots through a precise description of teaching activities to the benefits for students in terms of integration of knowledge, personal development, and social and cultural belonging. Lastly, there are some new and interesting ideas for training teachers.Ausgehend von einer Reihe kultureller Traditionen, interdisziplinren oder integrierten knstlerischen Anstzen, psychologischen Konzepten sowie originren Erfahrungen und Forschungen, stellen die Autoren dieses Buches den Reichtum einer 'integrierten Musikpdagogik' fr die schulische Bildung vor und reflektieren, wie Lehrpersonen fr diese Herausforderung qualifiziert werden knnen. Jedes Kapitel enthlt eine Zusammenfassung in deutscher Sprache.Se basant sur certaines traditions culturelles, sur des approches interdisciplinaires ou d'intgration des arts, sur des concepts issus de la psychologie ou encore sur des expriences et recherches originales, les contributeurs de cet ouvrage exposent les richesses d'une 'ducation intgre de la musique' en milieu scolaire et rflchissent la manire de former les enseignants pour relever ce dfi. Chaque chapitre dispose d'un rsum en franais.
Schools are generally oriented towards discipline-based programmes and therefore students often accumulate fragmented knowledge, disconnected from real life concerns. The eighteen contributors to this work suggest that music offers a highway to developing a more appropriate integrated education. They present a range of views on Integrated Music Education rooted in various cultural traditions, based on several interdisciplinary models and integrated arts curricula, inspired by psychological concepts and referenced to recent teaching experiments as well as original research.In this innovative book, the reader is invited to go beyond the dichotomy between 'education in music' and 'education through music', exploring the opportunities put forward by Integrated Music Education thanks to a constant movement from the theoretical roots through a precise description of teaching activities to the benefits for students in terms of integration of knowledge, personal development, and social and cultural belonging. Lastly, there are some new and interesting ideas for training teachers.Ausgehend von einer Reihe kultureller Traditionen, interdisziplinren oder integrierten knstlerischen Anstzen, psychologischen Konzepten sowie originren Erfahrungen und Forschungen, stellen die Autoren dieses Buches den Reichtum einer 'integrierten Musikpdagogik' fr die schulische Bildung vor und reflektieren, wie Lehrpersonen fr diese Herausforderung qualifiziert werden knnen. Jedes Kapitel enthlt eine Zusammenfassung in deutscher Sprache.Se basant sur certaines traditions culturelles, sur des approches interdisciplinaires ou d'intgration des arts, sur des concepts issus de la psychologie ou encore sur des expriences et recherches originales, les contributeurs de cet ouvrage exposent les richesses d'une 'ducation intgre de la musique' en milieu scolaire et rflchissent la manire de former les enseignants pour relever ce dfi. Chaque chapitre dispose d'un rsum en franais.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.