The Brecht Yearbook / Das Brecht-Jahrbuch 46

The Brecht Yearbook / Das Brecht-Jahrbuch 46
-0 %
Der Artikel wird am Ende des Bestellprozesses zum Download zur Verfügung gestellt.
 Web PDF
Sofort lieferbar | Lieferzeit: Sofort lieferbar

Unser bisheriger Preis:ORGPRICE: 23,99 €

Jetzt 20,29 €* Web PDF

Artikel-Nr:
9781800102477
Veröffentl:
2021
Einband:
Web PDF
Seiten:
310
Autor:
Markus Wessendorf
eBook Typ:
PDF
eBook Format:
Web PDF
Kopierschutz:
Adobe DRM [Hard-DRM]
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

Annual volume with contributions on writers and artists whose work intersects with Brecht's from three thematic perspectives: Brecht in a global age, women and Brecht, and Brecht's learning plays.
Published for the International Brecht Society by Camden House, the Brecht Yearbook is the central scholarly forum for discussion of Brecht's life and work and of topics of particular interest to him, especially the politics of literature and of theater in a global context. It, like Brecht himself, is committed to the concept of the use value of literature, theater, and theory.

This is the second volume dedicated to the proceedings of the 16th Symposium of the IBS, held at Leipzig University in 2019. The contributions discuss artists whose work intersects with Brecht's from three thematic perspectives: Brecht in a global age, women and Brecht, and Brecht's learning plays. The artists include Utpal Dutt, Elisabeth Hauptmann, Elfriede Jelinek, Peter Konwitschny, Siegfried Kracauer, Tom Kühnel, Jürgen Kuttner, Heiner Müller, Rimini Protokoll, Margarete Steffin, Teatro Due Mondi, Teatro Máquina, Tom Tykwer, and Hella Wuolijoki. The articles cover a broad range of genres and topics, such as crime and detective fiction; neo-noir television series; the learning play according to and after Brecht; theater pedagogy; the migration dilemma; and post-dramatic, refugee, and transcultural theater.
THROUGH TIME AND SPACE-BRECHT IN A GLOBAL AGE

Brecht as a Stranger in a Postdramatic Era:
Fatzer at Deutsches Theater 2016 - Rikard Hoogland

Brechts Geste als transkulturelles Erkenntnismittel im Theater - Koku G. Nonoa

The Actor as Producer: Utpal Dutt's
Theater-er Dialectics - Dwaipayan Chowdhury

Flüchtling sein ist kein Verdienst. Wie fremd Brecht uns geworden ist - Milena Massalongo

Krakauer, Brecht und
Babylon Berlin: Die Weimarer Republik in der Kriminalliteratur und in Neo-Noir Fernsehserien - Vera Stegmann

Teatro Máquina and
Nossos Mortos (
Our Dead): A Brechtian Theater Experience in Brazil - Alexandra Marinho de Oliveira and Fran Teixeira

Die Regiearbeiten der Peter-Konwitschny-Monkasei (P.コンヴィチュニー門下生) in Japan - Seollyeon Konwitschny

WOMEN@BRECHT-FIGURES OF LONGING AND STRANGENESSCollective Creativity and Intercultural Theater: Brecht's Women Colleagues - Paula Hanssen

Daughter Courage and Her Mother: Affect, Gesture, Voice - Martina Kolb

Frauen als Fremde in der frühen Dichtung Brechts - Martin Revermann

WORKING WITH BRECHT'S LEARNING PLAYS AS A PEDAGOGICAL PROCESS

Working with Non-Actors after Brecht: The "Learning Plays" of Teatro Due Mondi - Raffaella Di Tizio

The Learning Play
- Robert Cohen

Lehrstückspiel nach Brecht: Hinweise für Spielleiter - Reiner Steinweg

Lehrstück und Theater: Pädagogische und ästhetische Prozesse mit Bertolt Brechts und Heiner Müllers
Fatzer - Florian Vaßen


Messingkauf: Lektüren und Erprobungen - Olav Amende, Melanie Gruß und Michael Wehren

BOOK REVIEWS

Saskia Fischer.
Ritualität und Virtualität im Drama nach 1945. Brecht, Frisch, Dürrenmatt, Sachs, Weiss, Hochhuth, Handke - Anke Jaspers

Darko Suvin.
Communism, Poetry: Communicating Vessels: Some Insubordinate Essays, 1999-2018 - Tom Kuhn

Astrid Oesmann und Matthias Rothe (Hrsg.).
Brecht und das Fragment - Maria Kuberg

NOTES ON THE CONTRIBUTORS

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.