The Ethics of Influence

Government in the Age of Behavioral Science
 Buch
Sofort lieferbar | Lieferzeit:3-5 Tage I

24,00 €*

Alle Preise inkl. MwSt. | zzgl. Versand
ISBN-13:
9781107140707
Einband:
Buch
Erscheinungsdatum:
31.10.2016
Seiten:
224
Autor:
Cass R. Sunstein
Gewicht:
469 g
Format:
236x156x22 mm
Serie:
Cambridge Studies in Economics, Choice, and Society
Sprache:
Englisch
Beschreibung:

In The Ethics of Influence, Cass R. Sunstein investigates the ethical issues surrounding government nudges, choice architecture, and mandates.
1. The age of behavioral science; 2. Choice and its architecture; 3. 'As judged by themselves'; 4. Values; 5. Fifty shades of manipulation; 6. Do people like nudges? Empirical findings; 7. Green by default? Ethical challenges for environmental protection; 8. Mandates - a very brief recapitulation; Appendix A. American attitudes toward thirty-four nudges; Appendix B. Survey questions; Appendix C. Executive Order 13707: using behavioral science insights to better serve the American people; Acknowledgements.

Kunden Rezensionen

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.